Vi leverer ikke bare el, men sørger både for at udbygge elnettet i takt med den rivende udvikling i det østjyske område. For os er den vigtigste opgave at sørge for, at den lokale infrastruktur kontinuerligt forbedres og sikres til fremtiden.
For os som netvirksomhed og dig som kunde skal der overholdes nogle regler.
Her finder du de regelsæt, der er gældende for KONSTANT og dig som kunde.
Du kan desuden tilgå alle aftaler om tilslutning til elnettet på Green Power Denmarks hjemmeside.
Tilslutningsbestemmelserne beskriver de forhold, der er for tilslutning og brug af distributionsnettet. Bestemmelserne regulerer forholdet mellem dig som netkunde og os som netselskab.
Tilslutningsbestemmelser (1. januar 2023)
Se historiske tilslutningsbestemmelser her: Arkiv over tilslutningsbestemmelser og netbenyttelsesaftaler
Som netselskab er vi forpligtede til at ansøge om metodegodkendelser hos Forsyningstilsynet. Nedenfor kan du finde en liste over KONSTANTs metodegodkendelser.
Forsyningstilsynets godkendelse af metode for fastsættelse af tariffer (4. juli 2022)
Forsyningstilsynets godkendelse af metode for fastsættelse af tariffer for A0-kunder (29. maj 2020)
Forsyningstilsynets godkendelse af metode for fastsættelse af tilslutningsbidrag (23. december 2019)
Se historiske metodegodkendelser her: Arkiv over metodegodkendelser
Som netselskab følger vi den lovgivning, der er bestemt for samarbejdet med el-leverandørerne omkring brugen af elnettet.
Standardaftalen mellem el-leverandøren og KONSTANT regulerer forholdene parterne imellem ved brug af elnettet.
Servicevilkårene er et supplement til Standardaftalens bestemmelser og er en uddybning af serviceniveauet mellem el-leverandøren og KONSTANT.
Standardaftalen og servicevilkårene er i overensstemmelse med branchestandarden.
Standardaftalen (1. november 2021)
Servicevilkår (1. november 2021)
Forsyningstilsynets metodegodkendelse af Standardaftalen og Servicevilkårene (1. november 2021)
Se historiske aftaler og vilkår her: Arkiv over Standardaftaler og Servicevilkår
Har du spørgsmål til din regning eller dit forbrug, skal du kontakte din elhandler. Din elhandler fremgår af din elregning.
Graffitimalere overmaler jævnligt nogle af vores ca. 4.000 netstationer og mere end 63.000 kabelskabe. Problemet er vedvarende, og afvaskede anlæg bliver igen overmalet.
Graffitien påvirker ikke funktionen af anlæggene, men er alene et æstetisk problem. På grund af de store omkostninger til løbende fjernelse af graffiti, er det KONSTANTs politik, at vi kun fjerner stærkt anstødeligt, nedladende eller racistisk graffiti fra vores anlæg.
Ønsker du at klage over KONSTANT, opfordrer vi dig til først og fremmest til at kontakte os på kontakt@konstant.dk. Som udgangspunkt vil vi gerne i dialog med dig, så vi sammen kan finde en løsning.
Klage over tilslutningsbestemmelserne kan rettes til:
Forsyningstilsynet
www.forsyningstilsynet.dk
Mail: post@forsyningstilsynet.dk
Torvegade 10
3300 Frederiksværk
Tlf: 4171 5400
Private forbrugere og i visse tilfælde erhvervsdrivende kan rette klage over netselskabets ydelser under tilslutningsbestemmelserne til:
Ankenævnet på Energiområdet
www. energianke.dk
Mail: post@energianke.dk
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf: 4171 5301
Se tilslutningsbestemmelserne ovenfor.