Vi leverer ikke bare el, men sørger både for at udbygge elnettet i takt med den rivende udvikling i det østjyske område. For os er den vigtigste opgave at sørge for, at den lokale infrastruktur kontinuerligt forbedres og sikres til fremtiden.
For os som netvirksomhed og dig som kunde skal der overholdes nogle regler.
Her finder du de regelsæt, der er gældende for KONSTANT og dig som kunde.
Tilslutningsbestemmelserne beskriver de forhold, der er for tilslutning og brug af distributionsnettet. Bestemmelserne regulerer forholdet mellem dig som netkunde og os som netselskab.
Tilslutningsbestemmelser (1. januar 2023)
Se historiske tilslutningsbestemmelser her: Arkiv over tilslutningsbestemmelser og netbenyttelsesaftaler
Som netselskab er vi forpligtede til at ansøge om metodegodkendelser hos Forsyningstilsynet. Nedenfor kan du finde en liste over KONSTANTs metodegodkendelser.
Forsyningstilsynets godkendelse af metode for fastsættelse af tariffer (4. juli 2022)
Forsyningstilsynets godkendelse af metode for fastsættelse af tariffer for A0-kunder (29. maj 2020)
Forsyningstilsynets godkendelse af metode for fastsættelse af tilslutningsbidrag (23. december 2019)
Se historiske metodegodkendelser her: Arkiv over metodegodkendelser
Som netselskab følger vi den lovgivning, der er bestemt for samarbejdet med el-leverandørerne omkring brugen af elnettet.
Standardaftalen mellem el-leverandøren og KONSTANT regulerer forholdene parterne imellem ved brug af elnettet.
Servicevilkårene er et supplement til Standardaftalens bestemmelser og er en uddybning af serviceniveauet mellem el-leverandøren og KONSTANT.
Standardaftalen og servicevilkårene er i overensstemmelse med branchestandarden.
Standardaftalen (1. november 2021)
Servicevilkår (1. november 2021)
Forsyningstilsynets metodegodkendelse af Standardaftalen og Servicevilkårene (1. november 2021)
Se historiske aftaler og vilkår her: Arkiv over Standardaftaler og Servicevilkår
Har du spørgsmål til din regning eller dit forbrug, skal du kontakte din elhandler. Din elhandler fremgår af din elregning.
Elforsyningslovens foreskriver, at netvirksomheder skal opstille et program for intern overvågning, som beskriver virksomhedens tiltag for at forhindre diskriminerende adfærd. Det vil sige, hvordan virksomheden vil sikre en reel adskillelse mellem monopolaktiviteter (netvirksomheden) og kommercielle aktiviteter (f.eks. elsalg). Programmet beskriver endvidere hvordan kundekontakten udføres, samt hvordan kundernes data håndteres.
Program for intern overvågning
Hvert år offentliggør KONSTANT en årsrapport vedr. det interne overvågningsprogram. Den seneste årsrapport kan du finde her.
Der er truffet beslutning om, hvilke retningslinjer der skal følges for ansvarlighed og god praksis for medarbejdere og organisation, samt hvilke krav man stiller til sig selv og sine leverandører vedrørende sociale, etiske og miljømæssige forhold - Code of Conduct.
Se KONSTANTs Code of Conduct og Leverandør Code of Conduct (link til anden side).
Ønsker du at klage over KONSTANT, opfordrer vi dig til først og fremmest til at kontakte os på kontakt@konstant.dk. Som udgangspunkt vil vi gerne i dialog med dig, så vi sammen kan finde en løsning.
Klage over tilslutningsbestemmelserne kan rettes til:
Forsyningstilsynet
www.forsyningstilsynet.dk
Mail: post@forsyningstilsynet.dk
Torvegade 10
3300 Frederiksværk
Tlf: 4171 5400
Private forbrugere og i visse tilfælde erhvervsdrivende kan rette klage over netselskabets ydelser under tilslutningsbestemmelserne til:
Ankenævnet på Energiområdet
www. energianke.dk
Mail: post@energianke.dk
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf: 4171 5301
Se tilslutningsbestemmelserne ovenfor.
Vi hedder KONSTANT. Fordi vi konstant leder el. Fordi vi konstant arbejder på at udvikle vores interne kompetencer. Fordi vi konstant udbygger og udvikler vores elnet. Fordi vi konstant er til stede i hverdagslivet.